Podstawowe zastosowanie koparki z pewnością dla sporej większości z nas nie jest obce. Sprzęt ten pozwala nam na wykonywanie określonych prac budowlanych, a także robót ziemnych. Prawda jest jednak taka, że naprawdę niewiele osób ma większe pojęcie na temat elementów składowych, z których zbudowana jest koparka. Świadomość ta pozwala nam zadbać o konkretne elementy, a także zdiagnozować ewentualną awarię oraz podjąć odpowiednie czynności naprawcze. Z czego zbudowana jest koparka? Które części do koparek Volvo najszybciej się zużywają? Co musimy wiedzieć na temat olejów używanych w koparkach? Przekonajmy się!
Z jakich części zbudowana jest koparka?
Na samym starcie musimy wspomnieć o tym, że zależnie od konkretnego przeznaczenia budowa poszczególnych koparek nieco się od siebie różni. Spora ilość części do koparek Volvo w wielu wypadkach pozostaje taka sama, dlatego skupimy się na klasycznej maszynie gąsienicowej. W skład górnych elementów wchodzi aż 6 podstawowych komponentów. Jakich?
- Kabina operatora. Miejsce, z którego sterowana jest praca koparki;
- Wysięgnik. Przedłużenie znajdujące się zaraz koło kabiny;
- Siłownik wysięgnika. Pozwala na poruszanie łyżką w poziomie;
- Ramię. Przymocowane jest do wysięgnika;
- Siłownik ramienia. Dzięki niemu możliwe jest poruszanie się w pionie;
- Łyżka. Podzespół, który odpowiedzialny jest za zbieranie, kopanie, czy też transportowanie materiałów.
Jak widać, części do koparek Volvo jest naprawdę niemało, a poszczególne elementy mogą charakteryzować się określonymi cechami. Łyżki różnią się od siebie zarówno kształtem, jak i typem, gdyż wykorzystywane są do różnych gruntów, czy też przestrzeni. Nie możemy również wspomnieć o nadwoziu, czyli dolnej części samego sprzętu.
Które części do koparek Volvo najczęściej się zużywają?
Z racji ciężkich warunków pracy określone części do koparek Volvo zużywają się znacznie szybciej niż inne elementy. Mimo tego, że żywotność podzespołów, jakie wykorzystywane są w czasie produkcji koparek, jest naprawdę niemała, to niektóre komponenty muszą być przez nas szczególnie kontrolowane, serwisowane, a przede wszystkim konserwowane. Właśnie taką częścią do koparki Volvo jest oczywiście łyżka, a w tym samem lemiesze. Stały kontakt z sypkim lub też twardym materiałem sprawia, że właśnie ten element naprawdę łatwo się ściera, co wiąże się z utratą jego zastosowania. Na tym jednak nie koniec, nie możemy nie wspomnieć o części do koparek Volvo, jaką są koła napędowe zawarte w podwoziach gąsienicowych. W szczególności, jeśli mamy do czynienia z trudnym terenem, to układ jezdny narażony jest na wszelkiego rodzaju awarie. Nie bez znaczenia jest także dbałość o płytki jezdne, gdyż to właśnie na nich spoczywa ciężar całego sprzętu.
Oleje wykorzystywane w koparkach – co warto wiedzieć?
Bez względu na to, z jakiego sprzętu korzystamy, stale należy zwracać uwagę na to, aby poziom olejów znajdował się w odpowiedniej pozycji. W przeciwnym razie smarowanie części do koparek Volvo nie będzie możliwe, czego skutki mogą być naprawdę opłakane. Jednym z ważniejszych płynów jest olej napędowy, czyli samo paliwo, które dobierane jest zależnie od temperatury panującej na dworze. Pod żadnym pozorom nie należy mieszać oleju napędowego z żadnym innym płynem, gdyż działanie to może skutkować zużyciem części do koparki Volvo, jakim jest pompa paliwowa. W oleju nie może być za wiele parafiny oraz siarki, ponieważ substancje te uszkadzają jednostkę napędową. Jeśli mamy do czynienia z innym olejem niż napędowy, warto zwrócić uwagę na to, aby nie mieszać ich z innymi gatunkami. Na samym końcu zaznaczymy, że w cieplejsze dni warto stawiać na oleje o większej lepkości, a w chłodniejsze o mniejszej.